william-en-monique.reismee.nl

Zon, zee, strand en sneeuw!

Vandaag is het dan zover... de eerste sneeuwvlokken dwarrelen naar beneden in koud en guur Moskou. De komende twee weken geven de weersvoorspellingen een maximum temperatuur van 0 graden...

Een heel verschil met onze vakantie naar Eilat, gemiddeldboven de 30 graden!

Via een Russisch reisbureautje hadden een pakketreisje geboekt naar Eilat. Prima vlucht met Aeroflot en toen stonden midden in de woestijn, gelukkig opgewacht door een host. Met een bus door de woestijn naar Eilat en via wat hotelstops (lang leve de pakketreisjes) kwamen we aan bij ons hotel. Vergezeld met twee Russische dames met code naarm kerstpakket en touw, helaas geen foto durven nemen... maar neem de verpakking waarin je kerstpakket zit, die bruine papier slierten en plak die op een te vaak geblondeerd hoofd en je hebt een beeld van mevrouw een. Haar vriendin had het slimmer aangepakt, die had een rol touw genomen, daar vlechtjes van gemaakt en die in haar te vaak geblondeerde haar gevlochten. Bleek helaas niet zwembad-proof, waardoor de slierten kerstpakket en touw in het water dreven...

We zaten op 15 minuten lopen (ikloop niet zo snel meer) vanaf het strand, heerlijke bedjes onder de parasol,boekjes mee, zonnebrand, heerlijke frappuchino enfruit drankjes.

De dag op Dophin Reef was echt geweldig! Hoewel we helaas niet konden duiken of snorkelen met de dolfijnen, was het een indrukwekkende dag. Bij Dolphin Reef is een groot gedeelte strand en zee afgesloten waar dolfijnen vrij rond kunnen zwemmen. Via een drijvende houten pier, kun je een stuk de zee in lopen en naar de dolfijnen kijken, en met veel geluk aanraken! Af en toe springen ze omhoog en komen ze met hun snuitje eens kijken wat er allemaal aan de hand is.

Daarnaast waren er 3 relaxation pools met heerlijk warmwater, waarvan een pool met zout water,zeewater en bronwater. Je kon heerlijk dobberenen genieten van een relaxt muziekje onderwater. Af en toe werd jevia ronddraaiende bewegingen in het water gemasseerd, echt heerlijk!! Een heel aparte ervaring.

Na 17.00 uur verdwijnt de zon achter de bergen en gaan de meeste mensen naar huis. We hebben heerlijk gegeten aan het strand met uitzicht op zee en springende dolfijnen. Ongelooflijk! Denk dat ze wisten dat de meesten naar huis waren en was het hun tijd om te spelen, een heel mooi gezicht!!

Een paar dagen later naar Coral Reef geweest, waar Williamheeft gedoken en iklekker gesnorkeld.Ook hier was een pier in zeegebouwd en kon je van de ene pier naar de andere snorkelen. Enorm veel vissen gezien, echt geweldig!

Verder heerlijk geluierd enlekker bijgekomen.We hebben ons wel verbaasd over de massa Russische toeristendie er waren.Veel was ook op hen afgestemd. Russische flyers, menukaarten en van de receptionist tot ober tot beveiliging spraken gewoon vloeiendRussisch... om jaloers op te worden!!

De terugweg met IsAir ging ook goed.Onderworpen aan een compleet interview, met name Will, ik stond erbij en keek ernaar, zeg maar. Tuurlijk ook best raar, met een Nederlands paspoort naar Moskou... ga dat maar eens uitleggen! Na ruim een kwartier onze vakantie, familie en werk te hebben besproken werd er een complete kofferinspectie gedaan en konden we inchecken.

Met papieren handgeschreven boardingpass en een verklaring aan de douane dat we in Moskou woonden en getrouwd waren, konden we instappen en weer terug naar Moskou.

Daar zijn we dan weer. Gelukkig doet de verwarming het weer een beetje, monteur twee is langs geweest en Will onlucht nu elke avond de verwarming. Langzaamaan wordt het een beetje warmer in huis!

Vanuit koud Moskou met warme Eilat gedachte, veel liefs

Ans van den Dool

Lieve Monique en William

Hartstikke leuk om jullie berichten te lezen, heel hartelijk bedankt voor je kaart en de mooie bloemen voor ons 40 jarig huwelijk, gaan jullie dat maar eens na doen. Monique gaat alles goed met de a.s. moeder en kind, wij zijn benieuwd wat het zal worden en wensen jullie heel veel succes en een goede gezondheid in Moskou en lezen het volgende verslag wel weer