william-en-monique.reismee.nl

Op weg naar Cotonou!

Eindelijk is het dan zover.... Maandag 16 augustus zijn we met een vol gepropte taxi naar Brussel vertrokken, daar een nachtje geslapen en op ons gemak de volgende ochtend naar Brussel Airport Zaventem.

Inchecken ging goed, we hadden precies het aantal toegestane kilo's om in te checken. De handbagage werd ook getolereerd, dus bepakt en bezakt door de douane naar de gate die echt aan het aller uiterste puntje van de luchthaven lag. We waren ontzettend blij dat we een baby basket hadden geregeld, want hoeveel babies vliegen er nu naar Cotonou....? Nou, veel! Het leek bijna wel een charter naar een zonbestemming in het voorseizoen. Na het opstijgen werd de basket (een soort bakje zo groot als de reiswieg) geïnstalleerd, dekentje erbij en Emma heeft een beetje liggen slapen. Er gebeurde zoveel, dat was veel te interessant, dus veel slapen werd het niet. Aan het einde van de vlucht werd ze een beetje huilerig, maar verder prima gegaan!

Gelukkig vlogen we rechtstreeks, de vlucht wordt gecombineerd met Abidjan (Ivoorkust) en de ene keer vliegen ze via Cotonou naar Abidjan, de andere keer eerst naar Abidjan. Wat een geluk!

Bij aankomst werden we gelijk opgevangen door een vriendelijke Beniner en Beninse en in een comfortabele wachtruimte gezet met een drankje. Alles werd voor ons geregeld, de koffers gehaald, de douane formaliteiten, wat een onthaal! Met alle spullen richting Jean, de chauffeur van APMT en binnen 10 minuten waren we in het hotel.

Ben erg blij dat we zo werden ontvangen. Het waren erg veel indrukken dat korte stukje naar de auto. En wat een verschil met Moskou!!

broertje

hoi zus, zwager en emma

fijn dat alles goed gegaan is, ik had er weinig vertrouwen toen de taxi volgepropt naar belgie vertrok. ik dacht binnen een half uur gaat de telefoon met een nachtmerrie dat de taxi door zijn hoeven is gezakt op de a16 vlakbij de kuip, maar dat viel gelukkig mee. ik ga snel skype weer installeren dan zien we mekaar weer snel

dikke kus van je broetje

Caro

Hi goed om te lezen dat het is mee gevallen!
Laat ff weten wanneer je kan skypen.
Dikke knuffel