william-en-monique.reismee.nl

Rondje Cotonou

Zaterdag was William vrij dus na het ontbijt in de auto op weg naar het huis, slechts 5 minuten rijden... De compound is nog niet helemaal klaar en er wordt overal nog hard gewerkt.

In ons huis zijn er ook nog wat mankementen. Zo is er in een kamer nog lekkage, de waterdruk is niet helemaal in orde, de airco werkt nog niet overal en er moet nog grondig worden schoongemaakt! Ze hebben niet alles heel mooi afgewerkt, wat echt heel zonde is, maar ondanks dat is het huis prachtig en kunnen we met gemak onze spullen kwijt.

De achtertuin is nog kaal, die kunnen we zelf inrichten. Overal schieten gekko's voorbij, die hebben hier enorm felle kleuren en vaak gecombineerd met zwart. Tot nu toe had ik alleen wat roze gekko's gezien, deze zijn heel apart.

Na het rondje huis zijn we met een omweg naar de Erevan, de hypermarkt gereden (vanaf huis straks ook maar 5 minuten rijden!). Ik heb mijn ogen uitgekeken, zoals al eerder beschreven zijn de hoofdwegen geasfalteerd en daarna veel zandwegen. Mooie huizen worden afgewisseld met wat minder mooie huizen en uit het niets duiken containeropslagplaatsen op. Veel huizen hebben een beveiligingman die dan op straat voor het huis staat.

Er wordt echt op straat geleefd. Overal zitten mensen langs de kant, ze slapen op straat of op hun motor. Bij de stoplichten (hebben ze hier ook!), zie je soms wat mensen in rolstoelen die bedelen. Al met al zijn de meesten goed verzorgd en hangt er geen vieze zweetlucht om heen!!

De hypermarkt was een verademing! Brede paden en geen dringende Russen, heerlijk! Op ons gemak de paden afgestruind en verbazingwekkend hoeveel ze verkopen... van Dora-poppen, tot een gereedschapset, van t-shirts tot fruit, van vlees tot tuinmeubilair, van gordijnrails tot Franse wijnen.... Geweldig! Alles wordt zelfs nog voor je ingepakt en men helpt mee om het in de auto te zetten. Van zeer weinig service en vriendelijkheid in Moskou naar een over de top service in Cotonou!

Eromheen waren nog een paar winkels, maar helaas was niet alles open. Bij de bakker de chocolade croissants en appelgebak uitgeprobeerd...ook heerlijk!

We zijn nog niet echt down town centrum geweest, daar schijnt het wel heel anders te zijn, maar voorlopig houden we hier wel even uit!

Eind van de middag nog wat baantjes in zwembad getrokken en op de kamer een dvd-tje gekeken.

Nu weer verder met Franse les!

Adieu!

broertje

he familie,

fijn dat alles goed gaat, is emma intussen ook al een beetje gewend of schreewt ze nog steeds het hele hotel bij elkaar haha leuk he als ze klein zijn.
ik spreek je snel

Marja

Ohohoh, wat een avonturen, Mo! Hopelijk hebben jullie ondertussen een rustig onderkomen kunnen vinden in jullie huis. Succes met wennen en een kus voor jou, Emma en Wil!

Marja

Thamara

He Lieve Monique, Wil en Emma,

Bedankt voor jullie felicitatie toen Mara 1 werd, gaat echt snel! Eric en ik zijn super benieuwd hoe het met jullie en de kleine Emma gaat! Het huis en de compound klilnken in ieder geval ok, evenals de mensen dus daar. Super!! Inmiddels alweer 1,5 maand verder dus ben zeer benieuwd hoe het jullie vergaat.

We hebben geen juist emailadres van jullie. Mijn emailadres is thamaravanstraaten@gmail.com. Als je me mailt, kan ik je direct een mail sturen.

We denken geregeld aan jullie.
Plezier, groetjes en hopelijk tot mails.

veel liefs Thamara en natuurlijk ook van eric en mara