william-en-monique.reismee.nl

From Russia with love...

Het is even stil geweest, terwijl er zoveel gebeurd is in de tussentijd... Vrijwilligerswerk bij het weeshuis van Mother Teresa, bezoek aan Nederland, bezoek van Wills moeder in Moskou, veel sight seeing en bezoekjes aan de Franse gynacoloog in Moskou... we zijn nu 4 maanden zwanger!!

Begon, achteraf, bij vertrek uit Istanbul, was de laatste ochtend niet lekker, moe, misselijk, maar dacht dat het aan de komende terugvlucht lag, vind vliegen nog steeds niet heel leuk! Uiteindelijk op zaterdag in mn beste Russisch een zwangerschapstest gehaald. Zondagochtend erg vroeg... de test gedaan en zwanger.

Die week erop naar de gynaecoloog (verloskundige kennen ze hier niet) en voor het eerst het hartje gehoord, wat bijzonder! Bij de echo kregen we gelukkig uitleg, want als leek bak je er nog niet zoveel van. Begin september de tweede echo (hier bij elk bezoek) en bloedonderzoeken en nu was er al een heel mensje, jemig!

Binnenkort de volgende afspraak, we zijn heel benieuwd!!

Het bezoek aan Nederland was heerlijk, nog even mee kunnen genieten van de mooie zomer, veel op terrasjes en op het water gezeten. Echt genieten!! In Moskou was het soms wel redelijk mooi weer, maar de eerste maanden was ik niet heel lekker, dus niet echt kunnen genieten.

Nog een bezoekje aan het Dolfinarium gebracht met de hele familie Schmal, en te snel weer terug naar Moskou. Bepakt en bezakt met alle cadeautjes en de gebruikelijke Nederlandse producten weer terug naar huis. Uiteraard stroopwafels meegenomen, die deelt Will dan op kantoor uit, lazen we een dag later op internet, dat C1000 de stroopwafels terug riep...oeps... we hadden nog een pakje over en inderdaad het ‘stonk'..., hebben we per ongeluk bijna TSES vergiftigd, maar tot nu toe nog geen schade claims ontvangen...pff!

In september is Wills moeder op bezoek geweest in Moskou en zijn we er op uit getrokken. In het weekend naar een van de buitenverblijven aan de rand van Moskou geweest, Komsomolskaya met het Nederlandse huisje.. en naar twee kloosters, het Danilovsky en Donskoj klooster.

Maandag het Kremlin bezocht inclusief de wapenkamer. Per dag zijn er maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar en het was nog niet eerder gelukt om deze te bemachtigen, maar nu wat vroeger opgestaan en gelukt! Het was zeker de moeite waard, wat een pracht en praal! Denk niet dat het dan een ‘exclusief' bezoek is, want je loopt alsnog met een enorme groep door het museum, waar ook zwaar irritante gidsen tussen lopen, die je met hun vlaggenstok even weg bonjouren... op top Russische vriendelijkheid!!

Uitgeput van alle indrukken een hamburger gescoord bij de Mac op het Rode Plein. Dinsdag nog even terug voor het Rode Plein, de Basiliuskathedraal (gesloten) en het GUM, mooie warenhuis en op chique koffie met appeltaart genoten. Via de Oude Arbat weer terug naar huis.

Woensdag was Will 's morgens vrij en zijn we naar het bekende Tretyakov museum geweest. Hier wordt de grootse Russische schilderkunst tentoongesteld. Het was zo groot dat we maar een verdieping hebben gedaan en daarna lekker geluncht in het restaurantje om de hoek.

Achter gebleven met veel baby cadeautjes, dvd's en opkikker bouillon zijn we weer met zn tweetjes en een beetje. De week is voorbij gevlogen!

We gaan nu regelmatig met de auto op pad en dat gaat best goed! Het is wel wennen om de weg hier te vinden, maar met af en toe draaien en wat omleidingen lukt het best. Af en toe nog wel eng met al die andere idioten op de weg, en uit het niets opdoemende stoplichten.

Inmiddels is het ook gelukt om wat vrijwilligerswerk te doen, een heel verhaal, maar wel heel bijzonder, dus volgende keer meer...

Vanuit een koud Moskou, de verwarming is nog niet aangesloten en het is de laatste week rond de 10 graden....

Brrrrr groetjes!

Fleur

Yeah! Al weer 4 maanden zwanger! Ik ben heel trots op je, je bent al aardig op weg. Ik hoop maar dat ze de verwarming gauw fixen zodat je lekker warm met baby-boekjes op de bank kunt wegdromen van jullie kleine mannetje of vrouwtje op komst.

Dikke kus, Fleur

Mir

Fijne berichten, geniet er lekker van! Zo'n zwangerschap vliegt voorbij! En lekker dik aankleden voor de kou. En hopelijk zetten ze snel de verwarming aan. We love you Will baby en jou xxx uit Zoeterwoude

Patricia Vieira

Zwanger? Wat leuk! Gefeliciteerd. Geniet van de mooie momenten die komen gaan.

Ik dacht: ik ga eens even op jullie site kijken om te zien hoe het je vergaat. Wat een leuk nieuwtje!

Veel geluk..

Groetjes,
Patricia

Barbara

He Mo & Will! van harte, wat ontzettend leuk nieuws. Will en Norfolkline zijn nog wel in contact via Maersk en we spreken elkaar nog wel, maar nog niet dit blije nieuws had hij met ons gedeeld!! Geniet vooral!
Barbara