william-en-monique.reismee.nl

Terug in Moskou

Net terug uit Nederland, wat was het genieten! Naar het strand, de duinen, veel zon gehad in plaats van sneeuw. Iedereen begrijpt je, je weet waar je dingen kan kopen en het is er dan ook gewoon. Het rustige verkeer, de schone, frisse lucht.... en toch heerlijk om weer terug te zijn.

Deterugreis is goed verlopen, helaas werd de Nederlandse pindakaas nog uit de handbagage gehaald, het was een gok, helaas, volgende keer NOG minder bagage mee uit Rusland, zodat er wat meer mee kan uit Nederland. Voorlopig is de kast weer goed gevuld en gaan we het weekend genieten van de lasagne (dat hebben ze hier nog niet ....behalve kant en klare uit de diepvries, maar die is niet te eten!).

Mn taxichauffeur scheurde over de snelweg waardoor er bijna een spontane taxivrees ontstond,halverwegewerden we dan ookop de middenbaan van de snelweg gestopt.Voordat ik het wistwas de chauffeur verdwenen enzat ik daar in de taxi tussen het voorbijrazende verkeer. Tien minuten laterkwam hij weer terug en het was'karosjo' (goed), en in dezelde snelheid vlogen we weer verderhet centrum in.Fijn om weer terug te zijn!

De conierge moest even drie keer kijken, maar toen ik haar gedag zeiin mijn stuntelendeRussisch, kwam de herkenningal gauw.

Het was super om even lekker bij te kletsen, kroketten en fricandellen te eten, en heerlijk in de zon gezeten. Volgende week start ik weer met Russische les, nog even 3 weken doorbijten en daarna op een rustiger tempo verder. De sneeuw is hier grotendeels verdwenen, het zonnetje schijnt, en de uitnodiging voor de Koninginnedag viering op de Nederlandse Ambassade zat in onze mailbox.

Will heeft hetnu erg druk met werk, aantal spannende projecten en komend weekend verhuist het kantoor naar een ander pand.Een paar metrostations dichterbij,dat scheelt reistijd. De Nederlandse stroopwafels die hij had getrakteerd, waren binnen een mum van tijd op, vielen goed in de smaak. Zijn werkvisum is rond, de mijne wordt nu in orde gemaakt, kunnen we voorlopig hier blijven...

Veel liefs uit Moskou

Caro

hi,
Je maakt nog eens wat mee! :)
Jammer van de pindakaas maar de eerste die op visite komt, moet zijn koffer maar vol gooien!
Ik hoop dat je weer een beetje kan wennen.

dikke knuffel

Thamara en Eric

Het blijft ook spannend in Moskou he?! Leuk zeg, jullie hoeven je niet te vervelen in ieder geval ;-).
Hoe is het met jullie Rusisch, wil het al wat vlotten?

Wij vervelen ons zeker ook niet; de tijd gaat zo verschrikkelijk snel. Lijkt het voor jullie ook snel te gaan? We zitten vooral met ons hoofd in in de verf, komende verbouwing van beneden (eindelijk ;-)) en inderdaad ook genietend van het mooie weer en leuke vooruitzichten zoals het concert van U2.

We skypen snel, nu wij ons ook hebben aangemeld moet dat lukken.

Plezier daar en hoor / lees graag meer van jullie avonturen.

Liefs,

Thamara en Eric