william-en-monique.reismee.nl

Internet....

Tja, we hebben internet, zelfs twee profiders...maar het gaat erg traag en we worden er vaak uitgegooid. Even afwachten hoe het gaat!!!

Will heeft al zijn eerste werk maand erop zitten en we raken steeds meer ingeburgerd in Moskou. Ontmoeten steeds meer aardige mensen,zoals gisteren in de 'internetwinkel'. Een jongen heeft ons geholpen met het installeren van internet, het duurde even voordat alles verwerkt was, dus vandaag is Will weer terug gegaanen heeft hij de laatste handelingen gedaan, zodat we vandaag thuis kunnen internetten...joehoe!! Heeft aardig wat frustraties opgeleverd afgelopen weken!!

Afgelopen vrijdag waseen medewerker van Will hier omde internetverbinding van delandlord te installeren, dat werkte voor geen meter, dusvandaar gistereneen andere profider aangeschaft,als deene niet werkt, zetten we de andere aan...

Het weer gaat langzaamaan richting het vriespunt, afgelopen week was het best koud. Inmiddels al 3 weken Russiche les gehad, het gaat best aardig. Ikkan in winkelswat vragen, alleen het antwoord versta ik nog niet....komt vanzelf?!

Onze huistelefoon ligt er uit, geen idee waarom, dat gaan we morgen aan de landlord doorgeven, hopelijk zijn we dan snel weer aangesloten. Al met al is het nog even aanpassen en klunzen en soms frustrerend dat je de taal niet spreekt om het even zelf op te lossen, maarja als het eenmaal werkt kunnen we er vaak wel om lachen.

Ik zal deze week wat foto's erop zetten van het mooie witte Moskou en ons appartement. De toerist uithangen is nog niet heel erg gelukt, as woensdag ga ik via school naar de St. Basil basiliek op het Rode Plein, als er genoeg aanmeldingen zijn....

Hopelijk wordt het snel wat warmer buiten, we doen nu hetnoodzakelijke, want voor je lol buiten lopen is er nog niet zo bij.

Warme groeten uit Moskou!

Reacties

Reacties

jeroen

hoi moosje fijn dat ie het doet

heb effe geduurd

ps ajax heeft uit bij utrecht vandaag met 0-2 gewonnen

spreek je snel
x

Marco mulder

het klinkt in iedergeval als een geweldig avontuur.....

elmer

Heey kameraadski's,

wat een verhalen. Ik hoop maar dat jullie er net zo om kunnen lachen als ik......

Hier in het langzaam lichter wordend Amsterdam zijn Fleur en ik blij dat (als het goed is) onze aannemer vandaag voor het laatst aan het werk is om de laatste oplever puntjes af te werken. Op het moment dat ik zit te typen hangt er een bouwvakker aan mijn afzuigkap te sjorren om hem te laten aansluiten aan het plafond. Ik ben benieuwd... daarnaast zal er strax nog iemand in de badkamer het houdertje van de handdouche van het bad komen ophangen. Dat betekent boren (nooit zonder risico) in een tegel!! o oh...
Fleur is er niet dus ik moet extra scherp zijn! haha..

Ook leuk was de wintersport! net als elk jaar was ik weer met nog 3 collega's en 56 leerlingen in Oostenrijk. Natuurlijk was de nachtelijke busrit weer een HEL, ik vraag me elk jaar weer af waarom ik dat mijn 30+ lichaam aan blijf doen, maar eenmaal aangekomen...wat een berg shnee! Elke ochtend lag er weer een vers laagje en als ik had gewild had ik de hele week zonder pistes kunnen boarden en skiën. Briljant!
Wij zijn afgelopen vrijdag teruggekomen en helaas voor mijn rug ben ik zondag weer gaan voetballen. Ongelofelijk! gewoon de eerste helft gespeeld en niets aan de hand. In de rust buk ik om mijn trainingsjack op te rapen en tjak! ik ben inmiddels langzaam aan het herstellen en natuurlijk ook al weer bij de chiro geweest... ijs, oefeningen en rust. Werken is best lastig en iedereen lacht mij uit om mijn rare loopje...het ziet er ook niet uit.
Vandaag is Fleur jarig! vanavond krijgen we een klein beetje visite en gaan we lekker taart eten. Wordt een gezellige avond. Zodra de bouwvakkers weg zijn ga ik een lekker taartje halen.
Wat is er nog meer happening....O ja! mijn A2. Sinds ik dat ding heb zijn er al problemen met het leeglopen van de accu. De ene keer gaat het goed en de andere keer loopt hij in 3 dagen leeg. Het probleem is tot gister nooit gevonden. Het probleem zit in de algemene elektriciteit kast en in een elektronisch slot....oplossing 1000 euri!!!als ik de garage moet geloven hebben ze hem helemaal uit elkaar gehaald.. zucht... leuk hoor zo'n auto..
Fleur en ik zijn natuurlijk nog steeds bezig met het plannen van een trip naar Moskou. Ik begreep dat jullie eerst weer naar Amsterdam komen dus dan kunnen we dan wel even harde afspraken maken. Ik denk namelijk dat ik me wel thuis kan voelen in die jacuzzi.
Hoe gaat het trouwens met je iphone, ben je er blij mee? wel raar dat die nummers niet herkend worden.
Ik wens jullie veel lol en mooi weer toe in het tropische Moskou.
Tot een volgende x,
xe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!