william-en-monique.reismee.nl

Het appartement!!!

Contract getekend en de sleutel in handen...!!!

Goed nieuws...het contract is uiteindelijk afgelopen maandag getekend, de eerste maand huur is overgemaakt, en gisterenavond hebben we de sleutel gekregen...

Uiteraard weer een bijzonder verhaal, we zijn nu eenmaal in Moskou! Will is met onze makelaarster Elena maandag naar de bank gegaan waar de broer van de landlord werkt. Na weer twee en half uur andere puntjes op i te hebben gezet, moest Will even meekomen. Aantal gangen door en opeens opende zich een ontzettend grote kantoorkamer van de bankdirecteur Aleksander, de eigenaar van ons nieuwe appartement....

Aleksander was een jonge kerel (iets ouder dan ons....hahahha), beetje verlegen en heeft met Will een leuk gesprek gehad, tips gegeven voor fitnessclubs, winkels in de buurt, medisch centrum, over de financiële markt gepraat...?! Erg grappig!

Gisterenavond zijn we naar het appartement gegaan, alles doorgelopen wat wel en niet kan blijven staan en hebben we de sleutel gekregen. Voorgesteld aan de conciërge en/of beveiliging. Het Russische verschil weet ik nog niet, maar meestal is de conciërge of beveiliging een vrouw, vaak boven de 60 of 70 jaar die de hele dag beneden in het hokje naast de deur zit. Dus geen sportschoolachtige brede types met zwarte zonnebril en een enorme air!

Deze ontmoeting was stukken relaxter dan daarvoor, misschien ook omdat we steeds meer van de Russische taal begrijpen en sommige dingen in hele hele hele grote lijnen kunnen volgen.

Vandaag horen we of we morgen (vrijdag!!) onze spullen krijgen of begin volgende week. Als het morgen lukt zou dat echt fantastisch zijn, hebben we het hele weekend om uit te pakken en de WII te installeren. Zodra het snoertje van de fotocamera en de laptop gevonden is, plaatsen we de foto's, ik vermoed dat ie in een van de verhuisdozen zit.

Will heeft vandaag al zijn tweede Russische les op kantoor. Elke dinsdag en donderdag heeft hij 2 uur les in de lunchpauze. Zelf start ik of as maandag of die week erop, even afhankelijk van wanneer de spullen komen.

Gisterenmiddag en avond heeft het de hele tijd gesneeuwd, alles bleef liggen, dus alles mooi wit, een heel mooi gezicht! Vandaag is het weer papperig geworden. De voorspellingen worden weer wat warmer voor het weekend, morgen sneeuw tussen -5 en -12, na het weekend rond het vriespunt. Geen - 38 graden gelukkig!!

Bedankt voor alle reacties!! Het is echt heel leuk als er nieuwe berichten zijn, misschien raar voor te stellen in zo'n metropool en alles wat we hier meemaken, maar we worden erg blij van, believe me!!

Hopelijk het volgende bericht met foto's vanuit uit ons nieuwe appartement....

Veel liefs Will & Mo

mir

Geweldige berichten! Kom maar op met die foto's!

Liefs Mir

Hans,Elly en Lisanne

Lieve Monique en Will.

Gefeliciteerd met jullie app. hartstikke fijn voor jullie,dat het toch gelukt is.We zijn natuurlijk erg benieuwd hoe het er uit ziet,maar de foto's komen nog,begrijp ik.Heel veel succes met alles!!
Liefs en groetjes, Hans, Elly en Lisanne

Hans en Riet

Gefeliciteerd met jullie apartement , fijn dat je nu de sleutels hebt.
Wat een feest om jullie spullen uit te pakken straks.
Veel plezier ermee en we zijn benieuwd naar de foto's.
Liefs Hans en Riet

jeroen

toppppppppppp

eindelijk
ps als je de wii op het internet aansluit kunnen we tegen elkaar mario kart doen haha dat legb ik wel een keer uit

Renate

Gefeliciteerd met jullie luxe appartement. Lekker hoor dat jullie toch nog snel iets gevonden hebben. Ik vind het helemaal leuk om zo jullie belevenissen in Moskou te kunnen volgen. Veel succes met uitpakken en inrichten straks.
p.s. ik ga er pas over denken om te komen als het boven de 20 graden wordt (hi, hi).

Gr. Renate

ans

Hoi Monique en William, gefeliciteerd met jullie mooie appartement en heel veel plezier met het inrichten, wij hopen voor Wil dat het niet te koud word, heel veel groetjes.
Piet en Ans

jeroen

nou nog een keer dan maar omdat jullie zo blij worden van berichtjes uit nederland
hier alles nog steeds lekker wel heel druk op mijn werk maar ja dat hoort er bij. ik heb trouwens een nieuwe telefoon een nokia n96 mijn contract gaat pas in op 18 mei maar dan hebik ook een internet verbinding er op zitten en dan kan ik ook skype mobile er op zetten kun je me gewoon via skype op mijn mobiel bellen is dat lachen of niet dan
nou ik hoop dat de spullen snel komen dan kun je gaan inrichten we lezen het allemaal wel weer op de log ciao toppers

oja over de toppers gesproken ik hoop dat ze moskou halen want er is hier weer grote bonje ze hebben zaterdag 6 liedjes gezongen en daar is een liedje uitgekomen die ze in rusland gaan zingen alleen hebben ze die liedjes geplaybackt dus een groot gezeik daar over echt lachen dus wie weet sturen ze misschien toch nog frans bauer ook leuk

laterssssssssssssss

Ploni

Wat fijn dat jullie het appartement hebben!!! Nou nog jullie spullen en dan kunnen jullie lekker settelen!!!

Kus Ploni

Hans en Caro

Hi,
We genieten van jullie verhalen! Zijn erg blij dat het nu allemaal geregeld is met het appartement, geeft vast meer rust!
We zijn erg benieuwd naar de foto's. En zo snel al russisch opgepikt! echt goed zeg!
dikke knuffel

altorflg@ziggo.nl

hallo Monique en William,leuk jullie ervaringen te lezen in en over Moskou!Een hele belevenis maar ook een uitdaging!Hoop dat jullie het ontzettend naar jullie zin krijgen en snel kunnen wennen in dat kouwe land!Jullie zagen er erg mooi uit op jullie bruiloft!Heel veel geluk en werk plezier in jullie nieuwe onderkomen.Hartelijke groetenBets en Leo Altorf.(ik heb het adres van Ans gekregen)

Ricardo en Ester

Hello!
Gefeliciteerd met jullie appartement. Gelukkig is het gelukt, een goeie plek, voor jullie, maar ook voor ons als we komen pitten! ;-)
Zijn jullie al aan het uitpakken of zijn de spullen er nog niet?
Later!
Ric en Es

Danielle

Hoi jongens, gefeliciteerd met jullie appartement!!! Ben benieuwd naar de foto's!

lfs Daan