william-en-monique.reismee.nl

Appartementen gedoe....eerste borrel

De dag dat we nog steeds geen appartement hebben.... of toch wel??

Afgelopen vrijdag hoorden we dat we toch het appartement hadden, joehoe!! Snel van alle bankrekeningen een bedrag gepind zodat we het voorschot konden betalen. Kantoordagen van 9 tot17 uurkent men niet, dus vrijdagavond afgesproken om de puntjes op de I te zetten.

Na 3 uur lang heen en weer vertalen, paspoorten en visum copien, telefoontjes met juristen en wat grapjes en glazen mineraalwater verder, lag er een basis voor een contract!! Zaterdag zou een chauffeur naar het huis van Howard (Wills baas) rijden, zodat hij kon tekenen, vervolgens zou hij doorrijden naar de landlord, zodat hij kon tekenen. Zondag sleuteloverdracht en maandag een kennismaking met de eigenaar en zijn vrouw voor uitleg van het beveiligingssysteem, de parkeergarage etc.

Helemaal blij, maar inmiddels onze les geleerd, dus eerst de sleutel en dan pas nog meer blij, terug naar het hotel! De eerste keer hadden we het gevierd met Pina Coloda's, de wodka is echt heel smerig!! dus nu iets bescheidener met een Pina Coloda.

Zaterdag begon opnieuw met gesteggel over belasting betalen en onzichtbare puntjes op de I, dus weer terug bij af...hoop heen en weer gebel en nog meer frustratie.

's Avonds hadden we een housewarmings borrel bij Will's baas. We werden heel chique opgehaald door zijn chauffeur, is hier vrij normaal, voor ons bijzonder. Zij wonen op een compound,iets heel anders danhet centrum van Moskou, compleet hekwerk erom heen als beveiliging.Wij waren dan ook de enige uit het centrum en de 'New One's',deene nog meer expat-uitzendingen als de ander. Wisselend gezelschap van Nederlanders, Belgen, Polen en Engelsen. We wisten niet heel goed wat we konden verwachten, maar het was erg gezellig, verwend met Hollandse haring en appeltaart en uiteindelijk als laatste vertrokken.

Zelfs al na een week Moskou heerlijk om weer even Nederlands te praten, enthousiaste verhalen aan te horen over het Expat leven in Moskou. Ons appartementen gedoe kwam hen best bekend voor dus welkom in Russia....

Zondag lekker geluierd en vandaag gaat het gesteggel weer verder over het appartement, wie weet in het volgende bericht een definitief bericht....

De kou doet nu ook zijn intrede, iemand voorspelt voor 9 februari -/- 38 graden.....hoop dat ze er naast zitten!

Liefs William & Monique

Riet van der Werf

Veel succes met het onderhandelen voor het nieuwe appartement. De verhalen komen me wel een beetje bekend voor. In Nederland gaat het anders, en dat is is het leuke van een buitenland ervaring.
'k Ben benieuwd en al gestart met een cursus Russisch? veel succes , Liefs Hans en Riet

Ploni

Hey Mo en Will,
wat leuk om te zien hoe het met jullie gaat daar en wat verrassend dat jullie als laatste weg gingen op het feestje!!!!
Ik ga duimen voor jullie appartement!

Kus uit Nederland

Fleur

-38 graden!!!!! Brrrr! Maar ook wel heel stoer om dat eens mee te maken. Kun je eiegnlijk schaatsen in Moskou? Ik hoop echt voor jullie dat t goed komt met dat appartement. Succes!

xxx Fleur

jeroen

Hoi moos en wil,

doen julie nog iets anders dan wodka of pina colada's drinken en als laatste weg gaan op feestjes
ze zullen en goede indruk van jullie krijgen haha

nee even seriues ik hoop dat het nu snel rond komt met het app. dan kun je eindelijk aan een stukje eigen bouwen zou wel lekker zijn als je net getrouwd bent een eigen stekkie zo'n hotel is nog steeds als of je bij je moeder woont.

ik hoor wel weer van julie hele dikke kus uit wassenaar ook van Jordy en chris

jeroen

en ook van marlies natuurlijk
en doe dan ook gelijk maar van oma schmal
die gaat trouwens vrijdag kijken voor een app. in het sophiekehuis dus we gaan het meemaken ik hou je op de hoogte

kussssssssss

marja

He Mo en Wil,
Klinkt allemaal spannend zeg! Ben benieuwd hoe jullie gaan vorderen. Hopelijk kunnen jullie snel iets vinden, dan hou je wat meer tijd over om te gaan shoppen, MO. Dikke kus Mar