william-en-monique.reismee.nl

Eerste kennismaking met Moskou

Zondag 9 november zijn we vertrokken naar Moskou, met Aeroflot, vol met Russen met flessen sterke drank, even wennen...

De eerste dag alleen op pad, waar ga je dan heen, het Rode Plein. Zorgvuldig de metrokaart bestudeert, alles is in het Russisch, best logisch als je in Moskou bent, maar een heel karwei om alles te ontcijferen. De taalcursus maar direct boeken voor februari!

Ik ben enorm onder de indruk, wat mooi, wat een ruimte, heerlijk weer en wat een gebouwen! Wil heeft zn eerste dag op kantoor, terwijl ik het bekende warenhuis in wandel, ook indrukwekkend! Al het geld wat hij gaat verdienen, kan ik hier uitgeven...haha!

s' Avonds gaan we uit eten, voordat we het restaurant bereiken, staan we ontzettend in de file, alle stadsringen staan geblokkeerd. Uiteindelijk worden we heerlijk getrakteerd op Russische voorgerechten.

De volgende dag een afspraak met de makelaar, en 's middags gaan we de wijk Christy Prudy bekijken. De rest van de week bekijken we ook andere wijken om te kijken waar we straks willen wonen.

Voordat we naar huis gaan bezoeken we een grote mall, buiten de stad, met Ikea!, Media markt, hypermarket (een super, super grote supermarkt), drinken heerlijk latte bij Starbucks.

Raar om straks in januari terug te komen en er te blijven!

jeroen

ziet er goed uit ik zet het bij favorieten voor pa en ma

Fleur

Hey Wil&Mo!

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Moskou. Wat een toestand met die hotelkamer, gelukkig kunnen jullie nu even chillen en rustig op zoek naar een appartement. Heel veel succes met alles op orde krijgen daar!

dikke kus, Fleur